CESTOVÁNÍ / Zimní aktivity

Popis: Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
2.1.2017

Češi v zimě více cestují. Do exotiky vyráží o třetinu více turistů než vloni

Češi mají v letošním roce větší zájem o zimní dovolené. Podle aktuálních statistik cestovní agentury Invia volí zimní zájezdy do exotických destinací o 33 % více osob než v loňském roce. Na oblibě získávají především Spojené arabské emiráty. I o tradiční zimní destinace ale mají turisté větší zájem. Na hory vyrážejí především do Itálie a Rakouska. Z oblíbených přímořských destinací vedou Egypt a Kanárské ostrovy.

Egypt je u turistů, kteří chtějí v zimě vyrazit za teplem, dlouhodobě velmi oblíbený. V letošní sezóně však svou pozici ještě posílil. Cestovní agentura Invia zaznamenala téměř 50% meziroční nárůst objednávek zájezdů do Egypta s odjezdem v zimních měsících. Egypt se tak stal třetí nejoblíbenější zimní destinací Čechů a tvoří 17% podíl na prodeji zájezdů u cestovní agentury Invia. Více než 6 % turistů poté v zimním období volí dovolenou na Kanárských ostrovech.

Na popularitě ale získávají vzdálenější exotické destinace. Nejoblíbenější jsou Spojené arabské emiráty, které u cestovní agentury Invia tvoří 35% podíl na prodeji exotických zájezdů. Druhou nejoblíbenější exotickou destinací, kterou Češi v zimě vyhledávají, jsou Kapverdské ostrovy. Tato lokalita zaujímá 11% podíl na prodeji všech exotických zájezdů s odjezdem v zimních měsících. Téměř dvojnásobný počet objednávek oproti loňské zimní sezóně zaznamenává cestovní agentura Inviav případě zájezdů na Maledivy.

Zimní dovolené k moři si Češi letos zařizovali s větším předstihem. „Oproti minulému roku využilo velké množství klientů First Minute akcí. Dovolené na zimní období začali poptávat už v červnu a červenci. Včasný nákup se týkal především pobytů na vánoční svátky,“ řekl Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet.

I letos však mají čeští turisté velký zájem o dovolené na horách. Mezi dvě nejpopulárnější destinace patří Itálie a Rakousko. Italská lyžařská střediska tvoří 31% podíl na prodeji všech zimních zájezdů u cestovní agentury Invia. Rakousko pak zaujímá 22% podíl na prodeji. Velmi populární zimní destinací je také Maďarsko. Celkem 6 % českých turistů, kteří vyrážejí na zimní dovolené s cestovní kanceláří, poté volilo pro svoji dovolenou tuzemsko.

Průměrná cena zimní dovolené se u nejoblíbenějších destinací meziročně mírně snížila. Průměrná hodnota prodaného zájezdu do Itálie například letos činí 6 681 korun na osobu, což je o téměř pět set korun méně než v loňském roce. „Ceny zájezdů do Egypta meziročně o několik set korun zlevnily, průměrná cena zájezdu tak letos činí 15 169 korun na osobu. Celkově pak Češi letos za zimní dovolené utrácejí průměrně 8 125 korun na osobu,“ upřesnil Michal Tůma z cestovní agentury Invia. Do exotické dovolené poté Češi investují v průměru 36 754 korun na osobu.

Autor / zdroj: Lenka Romportlová

Doporučujeme

Účetnictví, audit i daně s naší pomocí zvládnete snadněji

Činnosti firmy: • Auditorská činnost • Ověřování projektů a dotačních titulů • Přezkoumání hospodaření ÚSC •  Daňové a účetní poradenství vč. IFRS • Vedení účetnictví . www.av-auditing.cz

Úklidové služby a úklidové práce Kylie - Pardubice, Chrudim a Hradec Králové

Úklid domácností, mytí oken, vyklízení, čištění koberců (možno dovést na provozovnu), malířské a natěračské práce, čištění párou, voskování podlah, úklid budov, kanceláří a společenských prostor. www.kylie-pardubice.cz

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Online prodej vstupenek na dostihy

Dostihový spolek a.s. nabízí fanouškům dostihů další novou službu. Počínaje Letním dostihovým dnem zahajuje online prodej vstupenek prostřednictvím sv

Post

Svatba u Taxisova příkopu? V rámci výstavy Koně v akci to může být realita

Zářijová mezinárodní výstava Koně v akci je největším setkáním koní a lidí v domově Velké pardubické. Každoročně její podlinku tvoří téma, které utvář

Post

Delight My Fire splnila kvalifikaci na Velkou pardubickou

Podmínky kvalifikace na 127. Velkou pardubickou s Českou pojišťovnou už splnili tři z přihlášených koní. Po Charme Lookovi, který jako vítěz loňského

Reklama

Reklama

PARTNEŘI

www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz www.beautyexpo.cz www.bazenykopecky.cz www.poradcipce.cz www.GlobalCare.cz www.ObleceniPradlo.cz www.kylie-pardubice.cz Společnost S U M O s.r.o. AV-AUDITING garaze.fabrego.cz Maminčino koření

REKLAMA