VĚDA A TECHNIKA / Spotřební elektronika

Huawei dosáhla v roce 2016 hranice 10 milionů prodaných smartphonů Huawei P9 a P9 Plus
 
Autor / zdroj foto: Huawei

Mobilní divize společnosti Huawei oznámila, že v roce 2016 celosvětově prodala 10 milionů prémiových smartphonů Huawei P9 a P9 Plus. Jedná se tak o první produkty z kategorie vlajkových lodí Huawei, které tohoto milníku dosáhly. Huawei P9 kromě toho získal řadu ocenění, například od EISA nebo na CES Asia. Navzdory globální stagnaci na trhu smartphonů v roce 2016 společnost dále posilovala svou pozici na zahraničních trzích a zaznamenala výrazný růst v segmentu prémiových zařízení.

Prémiové smartphony Huawei P9 a P9 Plus byly představeny v dubnu minulého roku. Jedná se o první produkty z dílny Huawei, na vývoji jejichž fotoaparátu spolupracovala legendární německá fotografická společnost Leica. Díky strategickému partnerství společnosti Huawei a Leica posunuly technologickou hranici mobilní fotografie a zákazníkům poskytly jedinečný fotografický zážitek.

2,6 mil. prodaných kusů během prvních 6 týdnů

Už během prvních šesti týdnů od uvedení na trh se prodalo 2,6 milionu kusů Huawei P9 a P9 Plus. Díky přelomovému duálnímu fotoaparátu, elegantnímu designu a vysoké výkonosti získala Huawei P9 řadu pozitivních ohlasů i ocenění jak ze strany expertů a odborníků, tak od samotných zákazníků. Už v prosinci 2016, 8 měsíců od uvedení na trh Huawei P9 a P9 Plus, tak společnost dokázala prolomit milník 10 milionů prodaných kusů. Huawei P9 získal již také řadu ocenění, například Best European Consumer Smartphone 2016-2017 od EISA nebo Best Personal Computing Device na CES Asia.

Více než 20% podíl na trhu smartphonů ve 20 zemích světa

Díky inovativním, kvalitně zpracovaným prémiovým modelům Huawei P9, P9 Plus, Mate 8 nebo Mate 9 zaznamenala společnost Huawei mimořádný úspěch rovněž v segmentu high-end zařízení. Ve třetím čtvrtletí roku 2016 prodala společnost 33,59 milionu smartphonů s 23% meziročním nárůstem, přičemž smartphony Huawei střední a high-end třídy měly na prodejích 44% podíl. V současné době je podíl Huawei na trhu smartphonů více než 15 % ve 30 zemích světa, ve 20 zemích více než 20 %. Podle finančních výsledků z první poloviny roku 2016 dosahovaly tržby mobilní divize Huawei (Huawei Consumer Business Group) 77,4 miliard RMB (11,1 mld. USD) se 41% nárůstem oproti stejnému období roku 2015. Meziroční narůst na trzích mimo Čínu byl 1,6 vyšší než na čínském trhu.

Nárůst povědomí i hodnoty značky Huawei

Podobně jako prodejní výsledky roste i globální povědomí o značce Huawei a její hodnota. V roce 2016 se společnost umístila na 72. místě žebříčku „Top 100“ nejhodnotnějších světových značek agentury Interbrand (o 16. pozic výše než v roce 2015). Podle BrandZ se potom Huawei umístil jako 50 nejhodnotnější značka (o 20 pozic výše než v roce 2015). V listopadu 2016 pak byla společnost vyhlášena nejlepší značkou spotřební elektroniky v „Best Brands 2016 – the Chinese brand ranking“ na základě spotřebitelského výzkumu agentury GfK.

Autor / zdroj: Tomáš Vyoral

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.