Pracovníci zákaznických linek pojišťoven za rok vyřídí tisíce dotazů a pojistných událostí. Samozřejmě, okamžiky a životní situace, kvůli kterým musíte kontaktovat pojišťovnu, nebývají většinou moc příjemné. Z některých ale vznikají velmi veselé historky, které jejich aktéři mohou mnoho let vyprávět.
Za jízdy jsem netelefonovala, jenom jsem posílala SMS
Mnoho zábavných příhod má svůj počátek v - řekněme - drobné nedovtipnosti některých klientů. Ti pak mohou být rádi, že jejich pojistná událost neskončila hůře a z celého příběhu zbyla jen úsměvná historka. "Před nehodou jsem netelefonovala, jen jsem psala manželovi stručnou SMS, že jsem v pořádku," slyšeli třeba zaměstnanci jedné z pojišťoven.
Další z kuriózních případů by jistě našly své místo v některé z bláznivých komedií. "Jela jsem na sedadle spolujezdce s kolegou na hlídce ve služebním voze. Hrála jsem si se služební zbraní a omylem jsem čtyřikrát prostřelila čelní sklo vozu," vysvětlovala jedna z klientek neobvyklou nehodu.
"Příplatek za pyramidy jsem zaplatil, průjem jsem měl pozitivní, takže požaduji náhradu za nevykonaný zážitek," rozčiloval se klient nad "nevykonaným zážitkem", kvůli v Egyptě poměrně běžným zdravotním problémům.
Domácí mazlíčci - radost, ale i občas starost
Že domácí mazlíčci mohou být zdrojem tragikomických příhod, dokládá i hlášení jednoho z klientů Slavia pojišťovny: "Můj pes ukradl jinému psovi gumový míček, pes po mém psu vyjel a ten leknutím míček sežral. Jeli jsme na veterinární stanici a snažili se vyvolat zvracení, ale bez úspěchu. Náš pes musel být operován a míček se podařilo vyjmout - byl zcela neporušený."
I náhle se probudivší lovecké pudy našich opečovávaných mazlíčků mohou být takřka fatální. Alespoň pro drůbež. Posuďte sami: "Pes Ferda vnikl na sousedovu zahradu, zakousl jednu slepici a druhou nakousl." A to byl přitom Ferda jen zodpovědný a druhého ptáka si nechal na později, až mu zase vyhládne.
Děti, děti, děti
A co teprve, když si naše - samozřejmě většinou hodné - ratolesti začnou hrát s trochu větším zápalem? Vše pak většinou musí vyřešit hasiči a zaměstnanci pojišťoven pak mají co vyprávět: "Děti si hrály s balónkem u adventního věnce, který byl na stole u okna se záclonou. Věnec hořel jako první, ale jestli dříve chytla záclona nebo balón si nejsme jistí."
Dětská fantazie a smysl po dobré pozorování okolního světa je neskutečný. Příkladem může být následující vysvětlení: "Požár v kuchyni vznikl od elektrického vařiče, u kterého si děti hrály na bezdomovce a posléze toho nechaly."
Podobných historek by se jistě dala najít celá řada. Kolize aut s letadlem, nebohé hospodyně, kterým připálená omáčka zavinila požár v kuchyni, zmatené řidičky i řidiči, příhody z cest hodné dalšího dílu filmu Účastníci zájezdu… "Příhody, při kterých se zasmějeme, se lidem stávají a k pojišťovnám tak nějak patří. Přesto jde o události, kterými se příslušná oddělení pojišťoven zabývají, a nikomu je zažít nepřejeme. Bez nich by však život byl o poznání nudnější," uvedl David Holý ze srovnávače ePojisteni.